Проблема с прозрачными текстурами

Diego_Sativa

Известный
Автор темы
578
59
Версия SA-MP
  1. Любая

Вложения

  • 2021-08-13 15-28-40-384.png
    2021-08-13 15-28-40-384.png
    2.1 MB · Просмотры: 71
  • 2021-08-15 18-18-44-054.png
    2021-08-15 18-18-44-054.png
    2.5 MB · Просмотры: 63
  • 2021-08-15 18-24-52-696.png
    2021-08-15 18-24-52-696.png
    2.4 MB · Просмотры: 72
  • 2021-08-15 18-48-33-190.png
    2021-08-15 18-48-33-190.png
    1.9 MB · Просмотры: 72
Последнее редактирование:

Diego_Sativa

Известный
Автор темы
578
59

rvng

молодой богатый дал менту на лапу
Модератор
10,770
5,987
это уже называется prelighting
убирается через silentpatch либо установку skygfx, а так же в настройках сглаживание на максимум ставь
попробуй сначала установи его - https://vk.com/wall-180700289_2327
если проблема не решилась то в дополнении к нему скачай skygfx ( попробуй версию 4.2, но я сам играю на 3.7 )
 

Diego_Sativa

Известный
Автор темы
578
59
это уже называется prelighting
убирается через silentpatch либо установку skygfx, а так же в настройках сглаживание на максимум ставь
попробуй сначала установи его - https://vk.com/wall-180700289_2327
если проблема не решилась то в дополнении к нему скачай skygfx ( попробуй версию 4.2, но я сам играю на 3.7 )
2021-08-16 15-46-15-054.png
2021-08-16 15-45-37-160.png
2021-08-16 15-57-32-852.png
сайлент патч есть
[SilentPatch]
; Enables an experimental two-pass rendering for objects with alpha
; This will significantly improve the way alpha blending looks and solve most of so-called 'alpha bugs'
; HOWEVER it might introduce several other bugs AND have a negative performance impact
; Setting this option to 1 will enable Silent's twopass, which addresses vegetation blending issues but
; causes more rendering bugs
; Setting this option to 2 will enable aap's (The Hero) twopass, which is meant to emulate the way PS2 handles
; transparent pixels - comes with less bugs, but does not address the vegetation issues fully
TwoPassRendering=0
; This enables SCM-related fixes
; Currently, it includes Gym Glitch fix, Basketball Glitch fix
; It also fixes an issues in Sweet's Girl and Mountain Cloud Boys where the player freezes in the initial part of the mission
EnableScriptFixes=1
; This enables shader-based Night Vertex Colours
; Disabled automatically for SA-MP
NVCShader=1
; This will make the game skip EAX/NVIDIA intro splashes, so it starts from the intro movies just like Steam version
; NOTE: Has no effect when used with Steam EXE
SkipIntroSplashes=1
; This resizes subtitles and radio station name to be in line with a Steam version
; Setting this to 1 when using 1.0/1.01 makes the texts match 3.0 size, while setting this to 0
; when using 3.0 makes the text match 1.0/1.01 size
SmallSteamTexts=1
; This re-enables a glitched feature where gang-occupied zone names display with a colour of that gang
; Setting it to 0 will disable the colour from showing in all cases, even in the cases it was showing on a clean game
ColouredZoneNames=0
; This setting increases sun size a bit
; While it's fine to use with a stock game, it's recommended to turn this option off when using
; a custom seabed.ipl or timecyc.dat
SunSizeHack=1

[RotorFixExceptions]
; Put model IDs (one ID per line) here to exclude them from using blurred rotors
; This way mods which don't have moving rotors done properly can still be used without bugs

; By default we exclude Maverick, since its textures are corrupted
487

[DoubleRearWheels]
; Specifically for SA-MP (since for single player you can just edit the handling file)
; Specifies whether to forcibly enable or disable double rear wheels for a specific vehicle ID
; Put modelID = 1 to forcibly enable or modelID = 0 to forcibly disable
 

rvng

молодой богатый дал менту на лапу
Модератор
10,770
5,987
жаль а должно было
попробуй установить вот этот фикс по вверх своих текстур и посмотри решиться у тебя трабл или нет - https://www.mixmods.com.br/2020/03/pre-lighting-fixes-pack.html
если решиться значит тебе надо будет доставать текстуры забора оттуда и заменять их в своих текстурах